Demanti za lažne optužbe RTRS-a

U centralnom Dnevniku 2 javnog servisa Radio televizije Republike Srpske (RTRS) 22. juna 2018. godine emitovan je prilog u kom su iznesene neistinite, tendeciozne i klevetničke tvrdnje.

U prilogu se navodi: “Nakon što smo prenijeli dijelove plana za rušenje Milorada Dodika s vlasti, dolazak kontingenta britanskih obavještajaca, te plaćenih domaćih lica, ali i činjenicu da su pojedinci u Srpskoj i te kako dobro upoznati sa ovim planom – evo novih detalja iz dokumenata obavještajnih službi koji su u posjedu RTRS-a.”, a potom dodaje: “Dio aktivnosti obavlja se preko nevladinog sektora, navodi se u dokumentima, riječ je o organizacijama: “Omladinski kulturni centar”, “Zašto ne”, Omladinski pokret “Revolt”, “Oštra nula” i “Geto”, svi iz Banjaluke”, s ciljem promjena nosilaca vlasti u Republici Srpskoj.

Tvrdnje iznesene u prilogu od 22. juna, a koje se tiču udruženja “Zašto ne”, “Omladinski pokret Revolt”, “Unsa Geto” i “Oštra Nula” su potpuno neistinite.

Navodi RTRS-a da se ove organizacije finansiraju “s ciljem promjene nosilaca vlasti u Republici Srpskoj” i njihovo neutemeljeno povezivanje sa “obavještajnim službama” predstavlja otvorenu zloupotrebu javnog medijskog servisa u svrhe huškanja i stvaranja atmosfere javnog linča prema nevladinom sektoru. Aktivnosti, partneri i donatori svih pomenutih organizacija su javni i transparentni, kao i vrijednosti i ciljevi za koje se zalažu i u skladu sa kojima djeluju.

Isto se ne može reći za javni RTV servis koji je dužan da se u svom radu pridržava načela objektivnosti, nepristrasnosti, objavljivanja istinitih i provjerenih informacija, te da izbjegava sadržaje usmjerene na stvaranje mržnje i netrpeljivosti. Ovi su principi, svi do jednog, prekršeni ovakvim “izvještavanjem” u kom su ove organizacije označene kao “rušitelji ustavno-pravnog poretka” na temelju navodne – i sasvim sigurno nepostojeće – “dokumentacije obavještajnih službi”.

Osim što su iznesene neistine o radu naših organizacija, u ovom je izvještaju prenesena i netačna informacija da su navedene organizacije “sve iz Banjaluke”, kako je rečeno u ovom prilogu. Organizacija “Zašto ne” se nalazi u Sarajevu, a “Omladinski pokret Revolt” u Tuzli.

U skladu sa gore navedenim, dole potpisane organizacije u potpunosti odbacuju sve tvrdnje iznesene u ovom prilogu i od RTRS SU tražile javno izvinjenje, te objavu demanta sa istom vidljivošću koju je imao originalni izvještaj.

Udruženje građana Oštra Nula

Udruženje nezavisnih stvaralaca i aktivista „Geto“ (UNSA Geto)

Udruženje građana „Zašto ne“

Omladinski pokret Revolt

 

Izvršna i zakonodavna vlast u RS – Podrška institucijama u implementaciji preporuka za unapređenje stanja

Predstavnici/e U.G. “Zašto ne” prošle sedmice održali su nekoliko sastanaka sa institucijama izvršne i zakonodavne...

Alisa Karović

Općina Stari Grad: Primjer kako lokalne samouprave trebaju provoditi politiku otvorenosti

Predstavnici/e U.G. „Zašto ne“ prošle sedmice održali su sastanak sa načelnikom Općine Stari Grad Sarajevo, Ibrahimom Hadžibajrićem i pomoćnicom načelnika za odnose s javnošću i informacione sisteme,...

Alisa Karović

Objavljen „Glasometar 2018“ – Provjerite sa kojom strankom se najviše slažete

UG „Zašto ne“ je danas objavio „Glasometar 2018“, internet aplikaciju koja omogućava potencijalnim glasačima da uporede svoje stavove sa stavovima 20 političkih partija koje će učestvovati na opštim...

Alisa Karović