U. G. “Zašto ne” na dvodnevnoj konferenciji medijske i informacijske pismenosti
Ove aktivnosti, kako navode iz RAK-a BiH, organizuju po drugi put, u saradnji i uz učešće organizacija i institucija aktivnih u oblasti medijske i informacijske pismenosti. Cjelokupna kampanja ”Dani medijske i informacijske pismenosti u BiH” pokrenuta je, navode iz RAK-a, sa ciljem isticanja društvenog značaja medijske pismenosti i promocije projekata različitih aktera u ovoj oblasti, po uzoru na tematske kampanje u drugim državama, ali i regionalne i globalne kampanje kao što su EU Media Literacy Week ili UNESCO-va Globalna sedmica MIP.
U sklopu konferencije održan je i Sajam medijske i informacijske pismenosti na kojem su prezentovani materijali na temu medijske i informacijske pismenosti različitih partnerskih organizacija, kao i materijali i istraživanja koje je RAK BiH realizovao u okviru projekta “Zaštita djece na internetu u sistemu korisnika dozvola Regulatorne agencije za komunikacije”.
Kako kažu iz RAK-a provedena istraživanja o medijskim navikama djece i odraslih u BiH pokazuju da sve veći dio stanovništva kao prvi izvor informacija vide online medije, zbog čega se još više mora raditi na podizanju svijesti kako bi se naročito djeca sačuvala od štetnih sadržaja na interenetu. RAK je predstavio i novu kampanju Webobran kroz koju se istražuje i upozorava na opasnosti interneta za djecu.
“Posjetitelji/ce Sajma mogli/e su čuti o sekciji Medijska pismenost na stranici Raskrinkavanja. Također su upoznati/e sa serijom “prebunking” analiza predizbornih manipulacija koje smo radili u periodu prije i za vrijeme izborne kampanje za Opšte izbore u BiH ove godine. Preporuke za borbu protiv štetnog uticaja vjerovanja u teorije zavjere, nastale na osnovu nalaza istraživanja kojeg smo objavili ove godine, također su predstavljene na Sajmu”, rekao je Rašid Krupalija, urednik platforme Raskrinkavanje.
Na Sajmu se predstavio i Mediacentar Sarajevo, a ekspertica u oblasti zaštite prava djece Nada Grahovac predstavila je tekst čija je tema zloupotreba djece u toku predizbornih kampanja.
Na jednom od panela konferencije Propulsion, prva fondacija za nove komunikacije u BiH, predstavio je programe za razvoj digitalnih i medijskih vještina neophodnih za uspješno donošenje odluka u digitalnom dobu.
„Medijska, informaciona, digitalna, finansijska, zdravstvena i druge pismenosti u kompleksnom svijetu u kome živimo presudne su vještine. Svom snagom podržavamo novu generaciju lidera i liderica koji samouvjereno i sigurno koriste sve prednosti digitalnog okruženja”, rekla je između ostalog Vildana Saračević iz Propulsiona.
Na konferenciji su takođe premijerno promovisani video spotovi, radio džinglovi, edukativni materijali, leci i brošure, koji imaju za cilj prezentovanje aktivnosti i rezultata kampanje, kroz pozitivne primjere i savjete iz područja sigurnog korištenja interneta.
Ovo je jedanaesta godina otkako se obilježava Svjetska sedmica medijske i informacijske pismenosti, a UNESCO ovogodišnju, u okviru koje je organizovano 50 događaja, obilježava pod temom „Njegovanje povjerenja: imperativ medijske i informacijske pismenosti“.