Održana završna konferencija o jačanju medijske pismenosti mladih u BiH
Završna konferencija „Jačanje medijske pismenosti mladih u Bosni i Hercegovini“ održana je u Sarajevu u okviru istoimenog projekta kojeg je finansirala Evropska unija. Projekat „Jačanje medijske pismenosti mladih u BiH“, pod sloganom „Nije sve što piše istina“, provode Mediacentar Sarajevo i BORAM agencija.
Učesnici/e, treneri/ce i influenseri/ce, koji/e su do sada bili/e dio realizacije projekta, okupili/e su se i kroz panel-diskusije razgovarali/e o važnosti medijske pismenosti.
Nagrade i certifikati pobjednicima
Srednjoškolke i srednjoškolci su se u sklopu radionica takmičili u analizi medijske i informacijske pismenosti mladih u digitalnom dobu. Njihove analize ocjenjivao je žiri čiji su članovi/ice bili/e Vanja Stokić (eTrafika.ba), Emir Zulejhić (Raskrinkavanje.ba) i Vuk Vučetić (profesor Univerziteta u Istočnom Sarajevu). Oni su aktivno učestvovali u projektu, a kroz rad s mladima uočili su da su mladi svjesni da je medijsko okruženje prepuno lažnih informacija, ali da ih ne znaju prepoznati.
Tri tima čiji su radovi ocijenjeni kao najbolji predstavljeni su na jučerašnjoj konferenciji. Tim iz Srednje stručne škole „Džemal Bijedić“ iz Goražda osvojio je treće mjesto, tim iz Školskog centra „Fra Martin Grgić“ iz Orašja osvojio je drugo mjesto, dok je prvo mjesto pripalo ekipi Srednje strukovne škole Tomislavgrad.
Johann Sattler, šef Delegacije EU i specijalni predstavnik EU u Bosni i Hercegovini, čestitao je timovima i uručio im certifikate i nagrade.
„Dezinformacije nisu nepoznanica, one su u istoriji čovječanstva uvijek bile prisutne, ali ono što je promijenilo kompletno okruženje je tehnološki napredak. Među vijestima koje čitamo je značajan broj upravo lažnih vijesti i dezinformacija i zato govorimo da je dobro da se od najranijeg doba uči razlikovanju pogrešnih od ispravnih informacija i vijesti. Napomenut ću i da je u značajnom broju zemalja članica Evropske unije medijska pismenost integrisana u nastavne planove i programe, tako da su ministarstva obrazovanja i škole oni koje rade na tome. Ovo, nažalost, još nije slučaj u BiH, ali svakako radimo na tome kao Evropska unija i nastavit ćemo pružati podršku i u tom dijelu“, istakao je Sattler.
Medijska pismenost u formalnom obrazovanju
Maida Muminović, predstavnica Mediacentra iz Sarajeva, objasnila je da je svrha takmičenja bila ohrabriti mlade da istraže pojave u medijima, i to uz pomoć metoda i alata koje su naučili koristiti na radionicama i u radu s edukatorima, te kako bi svoja istraživanja predstavili široj javnosti.
Jedan od predavača na radionicama u sklopu ovog projekta, Emir Zulejhić, novinar i urednik portala Raskrinkavanje, rekao je da su kriteriji za ocjenjivanje učeničkih radova bili relevantnost, struktura prezentacije, originalnost i kreativnost. Naglasio je potrebu da se o medijskoj pismenosti više govori i izučava u okviru formalnog obrazovanja.
„Prisustvo mladih na radionicama, njihova volja, želja i uloženi trud u kreiranju njihovih projekata pokazuju da imaju želju za tim znanjem, shvataju problem i imaju potrebu da to znanje unaprijede i mislim da je krajnje vrijeme da se formalno obrazovanje počne baviti tim temama još od najranijih razreda osnovne škole“, kazao je Zulejhić.
Samra Lučkin, direktorica BORAM agencije iz Sarajeva, kazala je kako svi ovih dana govore o medijskoj pismenosti te da nijedan napor nije suvišan.
„Mladi su velika snaga koja će vremenom dati oslonac u borbi protiv dezinformacija i lažnih informacija“, zaključila je Lučkin.
Ove radionice su u proteklih osam mjeseci održane u deset gradova širom BiH i na njima je edukovano 100 srednjoškolki i srednjoškolaca koji su kroz teorijski i praktični rad naučili da razlikuju lažne od istinitih informacija, da prepoznaju kredibilne izvore informacija, kao i da analiziraju medijske sadržaje koje svakodnevno čitaju. Pored radionica, provedena je i kampanja koja je također komunicirala prema mladima, proizvedeni su edukativni tutorijali, koji su distribuisani školama i nevladinim organizacijama i koji će poslužiti kao vrijedan materijal koji će se, i nakon završetka projekta, moći koristiti za edukaciju mladih o medijskoj pismenosti.
(media.ba)