Newsgradient: Pet najaktuelnijih vijesti u izvještajima bh. medija, poredanih po ideološkoj orijentaciji

Newsgradient je online platforma koja nam omogućava da vidimo kako mediji iz BiH, grupisani prema svojoj ideološkoj orijentaciji, izvještavaju o pojedinim događajima i temama.

Platforma je realizirana u saradnji sa organizacijom Danes je nov dan iz Slovenije i Ad Fontes Media iz Sjedinjenih Američkih Država. Na istraživanju i analizi materijala radili su timovi naših fact-checking platformi Istinomjer i Raskrinkavanje.

Newsgradient donosi i prvu lokaliziranu verziju “Media Bias Chart” – mape pouzdanosti i pristrasnosti u medijskom izvještavanju, koja je poslužila kao osnova za razvijanje ove platforme. Media Bias Chart je nastala na osnovu jedinstvene metodologije koju je kreirala Vanessa Otero, osnivačica Ad Fontes Media.

KAKO JE ODREĐENA IDEOLOŠKA ORIJENTACIJA MEDIJA?

Koristeći jedinstvenu metodologiju koju je razvila Vanessa Otero, osnivačica Ad Fontes Media, ocijenili smo pouzdanost i ideološku orijentaciju medija u BiH. Tim analitičara/ki je u periodu od dva mjeseca pratio i ocjenjivao uzorak medijskih izvještaja odabranih medija prema spomenutoj metodologiji. Na ovaj način su dobijeni ukupni rezultati i izračunate ocjene 1) pouzdanosti 2) ideološke orijentacije svakog medija iz uzorka.

Više o metodologiji ocjenjivanja medija možete saznati ovdje.

KAKO RADI NEWSGRADIENT?

Prikupljamo članke iz odabranih bosanskohercegovačih medija uz pomoć naših saradnika i prijatelja iz Event Registry. Novinski članci o istoj temi ili događaju se grupiraju. Teme ili događaji o kojima se najviše izvještavalo u proteklom danu su prikazani na početnoj stranici. Mediji su, prema ideološkoj orijentaciji, grupisani u tri grupe: lijevo orijentisani mediji, neutralni/uravnoteženi mediji i desno orijentisani mediji. Granica koja dijeli ove tri kategorije je postavljena prema smjernicama postavljenim od strane autorke metodologije, uvažavajući lokalni kontekst i realnost medijske scene u BiH.

YouTHink- rekli smo ne korupciji

Nismo bespomoćni nego ljuti na okruženje u kojem vlada korupcija Da li možemo sigurno prijaviti korupciju, jesmo...

Sofija Tovarovic

Istraživanje ProPublice: Internet-stranice koje objavljuju najviše dezinformacija na Balkanu i dalje žive od Google oglasa

Čak 87% internet-stranica u BiH, Srbiji i Hrvatskoj za koje se pokazalo da objavljuju dezinformacije ostvaruje zaradu od Google oglasa, pokazalo je to istraživanje neprofitne organizacije ProPublica....

Marija Cosic

U Podgorici održana prva radionica mreže ACTION SEE

Od 17. do 19. novembra 2022. godine u Podgorici (Crna Gora) održana je prva radionica mreže ACTION SEE. Osnivači ACTION SEE mreže organizovali su strateško planiranje, na kome se razgovaralo o...

Sofija Tovarovic