Idi na sadržaj

Online igrica “Redakcija” – postani na trenutak novinar/ka

Sofija Tovarović

Edukativna igrica „Redakcija“ pruža ti priliku da se okušaš u ulozi novinara/ke i da na inovativan način saznaš više o funkcionisanju, motivima i odgovornosti medija, dezinformacijama, teorijama zavjere, pseudonauci i lažnim vijestima.

Fokus igrice je na izazovima u informisanju koje donosi digitalna tehnologija, a tema igrice odnosi se na pandemiju Covid-19 i medijske poremećaje koji je prate.

Igrica je, prije svega, namijenjena mladima u cilju unapređivanja njihove medijske pismenosti, a može se koristiti kao alat u nastavi u školama i na radionicama neformalne edukacije. Sam proces igranja je edukativan, jer simulira određene medijske prakse i bavi se značajnim temama, ali, uz to, igrica sadrži i konkretne edukativne poruke u vezi s najznačajnijim relevantnim pojavama.

„Digitalno okruženje je veoma izazovno, posebno za mlade koji u njemu provode mnogo vremena, a internet je primarni medij putem kojeg se oni informišu, edukuju i zabavljaju. Stoga je važno unaprijediti nivo njihove medijske pismenosti, a tome je ponekad potrebno pristupiti i kroz ovakve inovativne metode i alate, kao što je online edukativna igrica, jer su oni mnogo bliži mladima i pružaju im priliku da lično osjete neka iskustva kroz simulaciju rada u redakciji te mnogo lakše, bolje i dublje razumiju određene teme“, kazao je kreator igrice i koordinator projekta Mićan Andrijašević.

Igrica predstavlja simulaciju rada u redakciji fiktivnog online medija koji je primarno usmjeren na što veću čitanost i senzacionalizam umjesto na poštovanje profesionalnih i etičkih standarda. Osoba koja igra nalazi se u ulozi novinara/ke koji/a se tek pridružio/la redakciji. Ima zadatak da pronalazi i selektuje teme i shodno tome kreira i objavljuje medijske sadržaje. Tokom tog procesa dobija instrukcije urednika/ice. Proces igranja je jednostavan: osoba koja igra bira neku od ponuđenih opcija. Međutim, izbor nije tako jednostavan i lak.

Igrica je kreirana u okviru regionalnog projekta „WeB Media Literacy“ koji Udruženje građana i građanki „Zašto ne“ realizuje u saradnji s Novosadskom novinarskom školom iz Srbije, Juventasom iz Crne Gore i organizacijom Gong iz Hrvatske. Projekat se sprovodi uz podršku Evropske komisije u okviru Erasmus+ programa.

Sadržaj naveden u ovoj igrici, kao što su tvrdnje o narodnom lijeku protiv koronavirusa, štetnosti zaštitnih maski, zavjeri svjetskih moćnika, “chemtrailsima” i štetnosti vakcina, u potpunosti je izmišljen, a baziran je na već postojećim teorijama zavjere i lažnim vijestima. U cilju sprečavanja širenja virusa, neophodno je pridržavati se mjera i preporuka nadležnih organa.