Idi na sadržaj

Izborna slikovnica: Kako se boriti protiv dezinformacija u vrijeme izbora?

Emir Zulejhić

Portal Raskrinkavanje (Udruženje građana Zašto ne) kreirao je izbornu slikovnicu, koja se bavi pitanjem koje to sve informacije postoje u periodu izbora, ali i kako dezinformacije mogu uticati na izborni proces. 

Jako puno informacija građani/ke, kandidati/kinje, mediji, te ljudi iz izborne administracije primaju ili daju prije, za vrijeme ili nakon izbora. Velika količina različitih informacija na različite načine utiče na izborni proces. Te informacije su ključne za kvalitetnu implementaciju izbora, kandidovanje, odlučivanje o kandidatima/kinjama, provođenje predizbornih kampanja, pravilno glasanje, pa i rezultate izbora i formiranje i rad vlasti. Ukoliko se neka od njih kontaminira dezinformacijama, mogu nastati različite posljedice koje mogu značajno da utiču na izbore.

Stoga je portal Raskrinkavanje kreirao slikovnicu koja odgovara na pitanje koje to sve vrste informacija postoje u izbornom procesu, te kakve posljedice nastaju ukoliko dezinformacije zauzmu mjesto činjenicama u tom procesu.

Sa druge strane, između potpuno izmišljene informacije i/ili vijesti i one koja je potpuno istinita i objektivna, postoji cijeli spektar mogućih manipulacija i načina iskrivljavanja informacija o
izbornom procesu i kandidatima/kinjama i strankama. Slikovnica pruža odgovor i na pitanje kako izgleda put od informacije do dezinformacije, odnosno kakve sve vrste i tehnike medijskog manipulisanja postoje.

Osim standardnih pojava čija se količina povećava u vrijeme izbora, postoje pojedine pojave koje su karakteristične za izbore, a koje su bitan dio dezinformativnih taktika i koje mogu bitno uticati na izbore na različite načine. Uglavnom se radi o organizovanim pojavama šire rasprostranjenosti u kojima učestvuje više različitih aktera, a u slikovnici smo odgovorili na pitanja koje su to pojave koje su karakteristične za izbore, te koje su njihove karakteristike i kako ih prepoznati.

Slikovnicu možete pogledati na ovom linku.