U. G. “Zašto ne” na dvodnevnoj konferenciji medijske i informacijske pismenosti

Svjetska sedmica medijske i informacijske pismenosti obilježava se od 24. do 31. oktobra ove godine, a tim povodom se i u Bosni i Hercegovini održava veći broj aktivnosti. Jedan od glavnih događaja je Konferencija o medijskoj i informatičkoj pismenosti, koja je održana u Sarajevu je 25. i 26. oktobra, u organizaciji Regulatorne agencije za komunikacije BiH u saradnji sa Kancelarijom Vijeća Evrope.

foto: RAK-a

Ove aktivnosti, kako navode iz RAK-a BiH, organizuju po drugi put, u saradnji i uz učešće organizacija i institucija aktivnih u oblasti medijske i informacijske pismenosti. Cjelokupna kampanja ”Dani medijske i informacijske pismenosti u BiH” pokrenuta je, navode iz RAK-a, sa ciljem isticanja društvenog značaja medijske pismenosti i promocije projekata različitih aktera u ovoj oblasti, po uzoru na tematske kampanje u drugim državama, ali i regionalne i globalne kampanje kao što su EU Media Literacy Week ili UNESCO-va Globalna sedmica MIP.

U sklopu konferencije održan je i Sajam medijske i informacijske pismenosti na kojem su prezentovani materijali na temu medijske i informacijske pismenosti različitih partnerskih organizacija, kao i materijali i istraživanja koje je RAK BiH realizovao u okviru projekta “Zaštita djece na internetu u sistemu korisnika dozvola Regulatorne agencije za komunikacije”.

Kako kažu iz RAK-a provedena istraživanja o medijskim navikama djece i odraslih u BiH pokazuju da sve veći dio stanovništva kao prvi izvor informacija vide online medije, zbog čega se još više mora raditi na podizanju svijesti kako bi se naročito djeca sačuvala od štetnih sadržaja na interenetu. RAK je predstavio i novu kampanju Webobran kroz koju se istražuje i upozorava na opasnosti interneta za djecu.

U.G. “Zašto ne” je na Sajmu medijske i informacijske pismenosti u Sarajevu predstavilo rad svojih fact-cheking platformi Istinomjer i Raskrinkavanje.
“Posjetitelji/ce Sajma mogli/e su čuti o sekciji Medijska pismenost na stranici Raskrinkavanja. Također su upoznati/e sa serijom “prebunking” analiza predizbornih manipulacija koje smo radili u periodu prije i za vrijeme izborne kampanje za Opšte izbore u BiH ove godine. Preporuke za borbu protiv štetnog uticaja vjerovanja u teorije zavjere, nastale na osnovu nalaza istraživanja kojeg smo objavili ove godine, također su predstavljene na Sajmu”, rekao je Rašid Krupalija, urednik platforme Raskrinkavanje.

Na Sajmu se predstavio i Mediacentar Sarajevo, a ekspertica u oblasti zaštite prava djece Nada Grahovac predstavila je tekst čija je tema zloupotreba djece u toku predizbornih kampanja.

Na jednom od panela konferencije Propulsion, prva fondacija za nove komunikacije u BiH, predstavio je programe za razvoj digitalnih i medijskih vještina neophodnih za uspješno donošenje odluka u digitalnom dobu.

„Medijska, informaciona, digitalna, finansijska, zdravstvena i druge pismenosti u kompleksnom svijetu u kome živimo presudne su vještine. Svom snagom podržavamo novu generaciju lidera i liderica koji samouvjereno i sigurno koriste sve prednosti digitalnog okruženja”, rekla je između ostalog Vildana Saračević iz Propulsiona.

Na konferenciji su takođe premijerno promovisani video spotovi, radio džinglovi, edukativni materijali, leci i brošure, koji imaju za cilj prezentovanje aktivnosti i rezultata kampanje, kroz pozitivne primjere i savjete iz područja sigurnog korištenja interneta.

Ovo je jedanaesta godina otkako se obilježava Svjetska sedmica medijske i informacijske pismenosti, a UNESCO ovogodišnju, u okviru koje je organizovano 50 događaja, obilježava pod temom „Njegovanje povjerenja: imperativ medijske i informacijske pismenosti“.

UNESCO navodi da oko 60 posto svjetske populacije i 70 posto mladih koristi internet, dok opsežna i održiva obuka o medijskoj i informacijskoj pismenosti za sve još uvijek nedostaje. Iz ove specijalizovane agencije Ujedinjenih nacija koja ima za cilj promovisanje mira i sigurnosti u svijetu dodaju kako porast online i offline dezinformacija, teorija zavjere, govora mržnje i zloupotrebe društvenih mreža i dalje predstavlja veliku prijetnju te da je posljednjih godina povjerenje u vladu i medije progresivno narušeno. Poručuju da odgovor na ovo zahtijeva kombinaciju kritičnih informacija, medija i digitalnih kompetencija.

Čelnici osam jedinica lokalne samouprave odgovorili na skoro 500 pitanja građana i građanki

Platformu Javna rasprava Lokal pokrenulo je Udruženje građana i građanki “Zašto ne” u cilju poboljšanja dvosmjerne...

Sofija Tovarovic

Korištenje big data za praćenje strateške korupcije i kleptokracije. Jačanje uloge civilnog društva i medija

Regionalna platforma za dobro upravljanje javno-privatnim partnerstvom (R2G4P) nastavila je svoje napore na povećanju kapaciteta svog civilnog društva i državnih partnera u praćenju,...

Sofija Tovarovic

YouTHink- rekli smo ne korupciji

Nismo bespomoćni nego ljuti na okruženje u kojem vlada korupcija Da li možemo sigurno prijaviti korupciju, jesmo li zaštićeni? Kako da se postavimo u slučajevima kada su u pitanju naši najbliži...

Sofija Tovarovic