Idi na sadržaj

“Zašto ne” provodi regionalni projekat za mlade „WeB Media Literacy“

Alisa Karović

Udruženje građana i građanki “Zašto ne” u saradnji sa nevladinim organizacijama Juventas iz Crne Gore, Novosadska novinarska škola (NNŠ) iz Srbije i GONG iz Hrvatske, započelo je provođenje projekta „WeB Media Literacy” uz podršku Evropske komisije/EACEA.

Cilj projekta je unapređenje medijske pismenosti u Crnoj Gori, Srbiji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini kroz saradnju i razmjenu iskustva i znanja među mladima u navedenim zemljama.

Projekat „WeB Media Literacy” pruža prostor mladim ljudima da budu aktivni građani/ke i glasni zagovornici/ce profesionalizacije medija i značaja kritičkog razmišljanja. Mladima se pruža prilika da podignu glas protiv populizma, lažnih vijesti, političke propagande i ksenofobičnih poruka kojima smo izloženi u medijima, a naročito na digitalnim platformama.

Na ovaj način mladi uzimaju aktivnu ulogu u demokratizaciji društva i promociji evropskih vrijednosti. Konačno, projekt okuplja organizacije civilnog društva, donosioce odluka i mlade iz regiona i tako doprinosi procesu regionalnog pomirenja i saradnje, ističući zajedničku evropsku budućnost ovih zemalja, baziranu na slobodi govora, solidarnosti, različitostima i ljudskim pravima.

Fokus projekta je na jačanju kapaciteta omladinskih radnika/ica i drugih relevantnih struktura u odnosu na medijsku pismenost i novinarstvo. Glavne ciljne grupe projekta su omladinski radnici i omladinske organizacije, obrazovne ustanove, institucije kulture i mediji, sa posebnim akcentom na omladinske medije.

Projekt će ojačati kapacitete:

  • omladinskih radnika/ica, obezbjeđujući im trening za trenere medijske pismenosti;
  • studenata/kinja novinarstva, kroz trening za debunking lažnih vijesti;
  • mladih novinara/ki, kroz trening o praktičnim i modernim novinarskim vještinama i mobilnom novinarstvu;
  • škola i nastavnog osoblja, obezbjeđujući im odgovarajuće nastavne materijale i resurse.

Drugi aspekt projekta je inovativna kampanja podizanja svijesti, prvenstveno usmjerena ka mladima, ali i široj publici u Crnoj Gori, Srbiji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Kampanja će biti realizovana na način i kroz kanale bliske mladima. Važno je napomenuti da će mladi biti uključeni kao kreatori i kreatorke kampanje.

#WeBML #MediaLiteracy