Idi na sadržaj

Predstavljamo teme POINT-a – Izbori i upotreba novih tehnologija

prJedna od pet posebnih cjelina na POINT konferenciji će biti posvećena izborima i primjeni novih tehnologija na izborne kampanje kao i praćenje samih rezultata izbora. POINT konferencija će u nekoliko prezentacija i panel diskusija, na kojima će učestvovati neki od svjetskih i regionalnih lidera na ovom polju, posvetiti pažnju izborima i izbornim kampanjama koje posljednjih nekoliko godina postaju nezamislive bez primjene novih tehnologija.

Na POINT konferenciji moći ćete saznati kako su korištene nove tehnologije za monitoring izbora, koje alate koristi civilno društvo za informisanje građana/ki o izborima, koji su to alati za motiviranje građana/ki za izbore, kako socijalni mediji mogu uticati na izborni proces, te na kojem stadiju su političke partije u BiH u kontekstu korištenja novih tehnologija u izbornim procesima.

Ovoj temi, prvog dana konferencije, 16. februara,  biće posvećena panel diskusija na temu „Upotreba novih tehnologija – istinska snaga za političke partije?”, na kojoj će učestvovati predstavnici političkih partija u BiH, kao i predstavnici civilnog društva iz BiH, regije, ali i Europe. Diskusija će pokušati dati odgovore na različita pitanja – koliko političke partije u Bosni i Hercegovini razumiju moć informacionih tehnologija u promociji  svojih ideja i programa? Koliko se internet i društvene mreže koriste u predizbornim kampanjama? Da li političari komuniciraju sa svojim glasačima putem društvenih mreža? Koliko zvaničnika/ca u BiH se bavi blogingom?

U četvrtak će biti održana i prezentacija na temu “Nove tendencije u interaktivnim kampanjama” na kojoj će Julius van de Laar, politički strateg i ekspert za komunikaciju sa velikim iskustvom u vođenju kampanja, kao jedan od stratega predsjedničke kampanje Baracka Obame, iz prve ruke pružiti uvid u to kako digitalne kampanje osnažuju milione ljudi da se aktiviraju u političkom procesu, pružajući glas svakom ko ima internet konekciju. On će govoriti i o novim tendencijama u vođenju digitalnih kampanja kroz koncentrisanje na nove alate kombinovane sa provjerenim strategijama, koje će podići kampanje i političko angažovanje na novi nivo.

Drugog dana konferencije, 17. februara, Darko Brkan iz UG “Zašto ne” i Adis Arapović iz Centra civilnih inicijativa će predstaviti Glasometar, prvu računarsku aplikaciju za provjeru glasačkih preferencija birača pokrenutu za  opšte izbore 2010. godine u BiH od strane UG “Zašto ne?”.  Kakvi su profili glasača/ica, ali i ideološke i programske smjernice političkih partija u BiH možete saznati kroz ovu prezentaciju.

Isti dan, Dragan Koprivica iz Centra za demokratsku tranziciju (CDT) iz Crne Gore će govoriti o prvompraćenju izbornih rezultata putem SMS-a, koje je realizovao CDT tokom izbornog dana na parlamentarnim izborima u Crnoj Gori 2006. godine.

O mapiranju izbornih podataka će u petak, 17. februara, govoriti Alex Barth, developer i strateg Development Seed-a, tima koji je radio kreativnu vizualizaciju i mapiranje podataka za Map Box.  Tokom svoje prezentacije, Alex će govoriti o pitanjima veznim za dizajn najpoznatijih mapa koje su razvijene u skorije vrijeme, uključujući mapiranje Izbornih podataka u Afganistanu, podataka o NPR Cenzusu, mapu Roga Afrike na sajtu One.org, kao i mapu Klima za razvoj Svjetske banke. Zatim će objasniti kako su napravljene ove mape  i kako se korištenjem MapBox-ove open source aplikacije TileMillmogu konstruisati brže i vizuelno privlačnije online mape.

korištenju novih tehnologija u svrhu praćenja izbora na POINT konferenciji će u petak, 17. februara, govoriti i Mislav Bago, poznati i nagrađivani novinar i politički dopisnik koji trenutno radi na Nova TV u Hrvatskoj. Bago je poznat po iscrpnim analizama političkih dešavanja u Hrvatskoj, a kao TV dopisnik i reporter pokrivao je brojne događaje u hrvatskoj poput predsjedničkih, parlamentarnih i lokalnih izbora, a izvještavao je i iz Hrvatskog Sabora i Vlade. U svojoj prezentaciji na POINT konferenciji, Mislav Bago će predstaviti nove načine korištenja novih medija u medijskom izvještavanju o političkim procesima poput parlamentarnih izbora.